Forum www.pfnfm.fora.pl Strona Główna www.pfnfm.fora.pl
Polska społeczność gry Navyfield Mobile
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KLASY OKRĘTÓW, ULEPSZENIA, PARAMETRY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pfnfm.fora.pl Strona Główna -> RADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SIRKOMLA




Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Śro 22:55, 08 Lip 2020    Temat postu: KLASY OKRĘTÓW, ULEPSZENIA, PARAMETRY

KLASY OKRĘTÓW

W tej grze jest kilka klas okrętów: niszczyciele (DD), lekkie krążowniki (CL), ciężkie krążowniki (CA), pancerniki (BB), lotniskowce (CV) i okręty podwodne (SS). DD, CL i CA są powszechnie nazywane okrętami wsparcia, a BB, SS i CV są okrętami głównymi. Każda klasa ma swoje zalety i słabości oraz swoją rolę w „łańcuchu pokarmowym” gry.

DD: niszczyciele wyróżniają się szybkością i zwrotnością. Ich działa zwykle są często słabe, ale mają wyrzutnie, które można ulepszyć, aby wystrzelić miny, torpedy lub jeże. Niektóre DD można wyposażyć w OPL (więcej na ten temat później). Dzięki dużej prędkości, działom przeciw okrętom lekkim i/lub samolotom, sonarowi i wyrzutniom są świetnymi okrętami wsparcia. Ich głównym zadaniem w grze jest ochrona okrętów głównych przed okrętami podwodnymi i samolotami wroga. Używaj ich do polowania na okręty podwodne, zestrzeliwania wrogich zwiadowców i samolotów bombowych jednocześnie unikając ognia przeciwnika. Większość DD wydaje się słaba, ale wielokrotnie miałem okazję zobaczyć, jak mądrze prowadzony niszczyciel przechylił szalę zwycięstwa.

CL: w zasadzie lekkie krążowniki są jakby większymi niszczycielami. Jednak wiele z nich jest już ukierunkowane na konkretne działania: przeciwlotnicze, przeciw podwodne, minujące, oraz do zwalczania okrętów lekkich. Często to gracz wyposażeniem i sposobem pływania decyduje które role okręt spełnia. Co istotne, podobnie jak w przypadku niszczycieli każdy CL ma sonar.

CA: najcięższy okręt lekki (wsparcia). Te okręty mają już często spore znaczenie na polu bitwy. Poza rolą pomocniczą/eskortową, często nadają się do samodzielnych działań ofensywnych.
Nad DD/CL górują siłą ognia, a przed BB CV i SS bronią się szybkością (niektóre nawet dość mocną kąsają)

BB: pancerniki są zazwyczaj powolne, ale mają dużo kadłuba, dobry pancerz i potężne działa o sporym zasięgu. Ich zadaniem jest polowanie na wszystko, co znajdzie się zbyt blisko, i mogą z łatwością zabijać lekkie statki. Jednak ich niska prędkość oznacza, że nie mogą łatwo wydostać się z trudnego miejsca. Wybierz mądrze, który BB zbudować, ponieważ budowanie słabego BB jest wielkim marnotrawstwem stali (są to najdroższe statki do zbudowania i wyposażenia) i czasu (szkolenie 4000 PD zabiera sporo czasu ...)

CV: lotniskowce w zasadzie nie ma co pisać o ich działach (choć niektóre z powodzeniem walczą z CL). Ich główną bronią są samoloty (zwiadowcze, myśliwskie, torpedowe i bombowe)
Lotniskowce są ogólnie uważane za najtrudniejszą klasę do grania, ponieważ musisz być wielozadaniowy i mieć szczęście/zaufanie do innych graczy z drużyny.

SS: Łodzie podwodne. Mogą się zanurzyć, czyniąc je niewidzialnymi, dopóki nie znajdą się w zasięgu sonaru. Ich torpedy są krótkiego zasięgu, ale bardzo potężne, a ich głównym zadaniem jest polowanie na duże okręty. Są one zwykle dość podatne na ogień artyleryjski i mają ograniczoną ilość tlenu, więc ich przetrwanie zależy od ich zdolności do zanurzenia się.
W grze istnieją też okręty hybrydy, czyli CL, CA, BB, i SS mogące korzystać z samolotów bojowych. Łączą część zalet swojej klasy z możliwościami ataku lotniskowca. Niestety przez to nie są ani super w swojej klasie ani super lotniskowcem.

ULEPSZENIA

Każdy okręt możesz ulepszać ośmiokrotnie, a masz wiele pól ulepszeń do wyboru:

PANCERZ: w jednostkach nawodnych ma trzy poziomy. Pierwszy chroni przed ostrzałem płasko torowym (z bliska), drugi przed stromotorowym (z daleka i bomby), a trzeci przed torpedami/minami. Niestety każdy poziom pancerza obniża naszą prędkość o 2-3%. W jednostkach podwodnych jest inaczej. W zasadzie każdy poziom dodaje punktów HP (życia) okrętu oraz podwyższa prędkość SS.

SAMOLOTY: w większości przypadków to ulepszenie zwiększa ilość zwiadowców w hangarze i ilość, którą możemy jednocześnie wysłać. W lotniskowcach i hybrydach zwiększa ilość samolotów bojowych.

WYRZUTNIE: często na poziomie 0 pozwalają stawiać miny, poza tym są jeszcze torpedy (z różną ilością tub, siłą i zasięgiem), oraz jeże (chyba trzy rodzaje).

DZIAŁA DRUGORZĘDNE: na niektórych BB/CA możemy dzięki ulepszeniom ustalić, jakie działa drugorzędne chcemy mieć. Czasami jest możliwość wstawienia takich om mają OPL.

SILNIK: każdy poziom zwiększa prędkość marszową oraz przeciążeniową i czas przeciążenia.

MOSTEK; poprawia zasięg widoczności, radaru, sonaru oraz zwiększa siłę zadawanych obrażeń.

ULEPSZENIE SAMOLOTÓW: na CV i hybrydach zwiększa zdolności odpowiednio: myśliwców, torpedowców i bombowców

DZIAŁA GŁÓWNE: tu się troszkę rozpiszę: Charakteryzują je pięć wartości: liczba luf, siła pocisku, zasięg, szybkostrzelność, oraz DPS, które jest stosunkiem iloczynu ilości luf i siły pocisku do szybkostrzelności (dla ładniejszego wyglądu pomnożone przez 100), czyli tłumacząc najprościej sprawność pojedynczej wieży. O działach będzie osobny post w innej części forum.

Jak ulepszać? Jak już pisałem, każdy powinien dostosować okręt do tego, do czego chce go używać i jak mu pasuje (jeden lubi szybki i manewrowy, inny solidnie opancerzony itp.). Można oczywiście zadać pytanie na czacie, jak inny gracz ma ustawione ulepszenia, ale nie zawsze nam to będzie odpowiadało. Niestety próbowanie(zerowanie) ustawień kosztuje 5 złota.

STATYSTYKI OKRĘTÓW

Jeśli wejdziesz do swojej kolekcji statków i naciśniesz (i) obok nazwy statku, pojawi się kilka różnych statystyk.
- bonus XP: czyli o ile więcej PD zdobędziesz na danym okręcie
- kadłub: Ile HP (punktów życia) ma ten okręt
- prędkość maksymalna: prędkość marszowa.
- prędkość przeciążenia: Maksymalna prędkość osiągana chwilowo.
- czas przeciążenia: ile sekund trwa wyżej wymieniona maksymalna prędkość (i tyle samo trwa ładowanie)
- broń plot: podstawowa obrona przeciwlotnicza(karabiny). Działa wtedy, gdy samoloty lecą bardzo blisko i bardzo nisko.
- zwiadowcy: liczba samolotów zwiadowczych
- zasięg widzenia, radaru i sonaru: oczywiste. Nie znam jednostki, ale ta sama określa zasięg działa.
- bonus za krytyczne trafienie: Określa o ile więcej siły MOŻE mieć krytyczne trafienie
- wieże: liczba wieżyczek.
- lufy: ilość luf w wieży
- siła amunicji: obrażenia z pojedynczej lufy.
- zasięg dział: można się domyśleć.
- czas przeładowania: ile czasu zajmuje przeładowanie broni. Nie znam jednostki, ale chyba s/100.
- DPS: obrażenia na sekundę pojedynczej wieży. Jest stosunkiem iloczynu ilości luf i siły pocisku do szybkostrzelności (dla ładniejszego wyglądu pomnożone przez 100), czyli tłumacząc najprościej sprawność pojedynczej wieży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pfnfm.fora.pl Strona Główna -> RADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin