SIRKOMLA
Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: Śro 22:55, 08 Lip 2020 Temat postu: KLASY OKRĘTÓW, ULEPSZENIA, PARAMETRY |
|
|
KLASY OKRĘTÓW
W tej grze jest kilka klas okrętów: niszczyciele (DD), lekkie krążowniki (CL), ciężkie krążowniki (CA), pancerniki (BB), lotniskowce (CV) i okręty podwodne (SS). DD, CL i CA są powszechnie nazywane okrętami wsparcia, a BB, SS i CV są okrętami głównymi. Każda klasa ma swoje zalety i słabości oraz swoją rolę w „łańcuchu pokarmowym” gry.
DD: niszczyciele wyróżniają się szybkością i zwrotnością. Ich działa zwykle są często słabe, ale mają wyrzutnie, które można ulepszyć, aby wystrzelić miny, torpedy lub jeże. Niektóre DD można wyposażyć w OPL (więcej na ten temat później). Dzięki dużej prędkości, działom przeciw okrętom lekkim i/lub samolotom, sonarowi i wyrzutniom są świetnymi okrętami wsparcia. Ich głównym zadaniem w grze jest ochrona okrętów głównych przed okrętami podwodnymi i samolotami wroga. Używaj ich do polowania na okręty podwodne, zestrzeliwania wrogich zwiadowców i samolotów bombowych jednocześnie unikając ognia przeciwnika. Większość DD wydaje się słaba, ale wielokrotnie miałem okazję zobaczyć, jak mądrze prowadzony niszczyciel przechylił szalę zwycięstwa.
CL: w zasadzie lekkie krążowniki są jakby większymi niszczycielami. Jednak wiele z nich jest już ukierunkowane na konkretne działania: przeciwlotnicze, przeciw podwodne, minujące, oraz do zwalczania okrętów lekkich. Często to gracz wyposażeniem i sposobem pływania decyduje które role okręt spełnia. Co istotne, podobnie jak w przypadku niszczycieli każdy CL ma sonar.
CA: najcięższy okręt lekki (wsparcia). Te okręty mają już często spore znaczenie na polu bitwy. Poza rolą pomocniczą/eskortową, często nadają się do samodzielnych działań ofensywnych.
Nad DD/CL górują siłą ognia, a przed BB CV i SS bronią się szybkością (niektóre nawet dość mocną kąsają)
BB: pancerniki są zazwyczaj powolne, ale mają dużo kadłuba, dobry pancerz i potężne działa o sporym zasięgu. Ich zadaniem jest polowanie na wszystko, co znajdzie się zbyt blisko, i mogą z łatwością zabijać lekkie statki. Jednak ich niska prędkość oznacza, że nie mogą łatwo wydostać się z trudnego miejsca. Wybierz mądrze, który BB zbudować, ponieważ budowanie słabego BB jest wielkim marnotrawstwem stali (są to najdroższe statki do zbudowania i wyposażenia) i czasu (szkolenie 4000 PD zabiera sporo czasu ...)
CV: lotniskowce w zasadzie nie ma co pisać o ich działach (choć niektóre z powodzeniem walczą z CL). Ich główną bronią są samoloty (zwiadowcze, myśliwskie, torpedowe i bombowe)
Lotniskowce są ogólnie uważane za najtrudniejszą klasę do grania, ponieważ musisz być wielozadaniowy i mieć szczęście/zaufanie do innych graczy z drużyny.
SS: Łodzie podwodne. Mogą się zanurzyć, czyniąc je niewidzialnymi, dopóki nie znajdą się w zasięgu sonaru. Ich torpedy są krótkiego zasięgu, ale bardzo potężne, a ich głównym zadaniem jest polowanie na duże okręty. Są one zwykle dość podatne na ogień artyleryjski i mają ograniczoną ilość tlenu, więc ich przetrwanie zależy od ich zdolności do zanurzenia się.
W grze istnieją też okręty hybrydy, czyli CL, CA, BB, i SS mogące korzystać z samolotów bojowych. Łączą część zalet swojej klasy z możliwościami ataku lotniskowca. Niestety przez to nie są ani super w swojej klasie ani super lotniskowcem.
ULEPSZENIA
Każdy okręt możesz ulepszać ośmiokrotnie, a masz wiele pól ulepszeń do wyboru:
PANCERZ: w jednostkach nawodnych ma trzy poziomy. Pierwszy chroni przed ostrzałem płasko torowym (z bliska), drugi przed stromotorowym (z daleka i bomby), a trzeci przed torpedami/minami. Niestety każdy poziom pancerza obniża naszą prędkość o 2-3%. W jednostkach podwodnych jest inaczej. W zasadzie każdy poziom dodaje punktów HP (życia) okrętu oraz podwyższa prędkość SS.
SAMOLOTY: w większości przypadków to ulepszenie zwiększa ilość zwiadowców w hangarze i ilość, którą możemy jednocześnie wysłać. W lotniskowcach i hybrydach zwiększa ilość samolotów bojowych.
WYRZUTNIE: często na poziomie 0 pozwalają stawiać miny, poza tym są jeszcze torpedy (z różną ilością tub, siłą i zasięgiem), oraz jeże (chyba trzy rodzaje).
DZIAŁA DRUGORZĘDNE: na niektórych BB/CA możemy dzięki ulepszeniom ustalić, jakie działa drugorzędne chcemy mieć. Czasami jest możliwość wstawienia takich om mają OPL.
SILNIK: każdy poziom zwiększa prędkość marszową oraz przeciążeniową i czas przeciążenia.
MOSTEK; poprawia zasięg widoczności, radaru, sonaru oraz zwiększa siłę zadawanych obrażeń.
ULEPSZENIE SAMOLOTÓW: na CV i hybrydach zwiększa zdolności odpowiednio: myśliwców, torpedowców i bombowców
DZIAŁA GŁÓWNE: tu się troszkę rozpiszę: Charakteryzują je pięć wartości: liczba luf, siła pocisku, zasięg, szybkostrzelność, oraz DPS, które jest stosunkiem iloczynu ilości luf i siły pocisku do szybkostrzelności (dla ładniejszego wyglądu pomnożone przez 100), czyli tłumacząc najprościej sprawność pojedynczej wieży. O działach będzie osobny post w innej części forum.
Jak ulepszać? Jak już pisałem, każdy powinien dostosować okręt do tego, do czego chce go używać i jak mu pasuje (jeden lubi szybki i manewrowy, inny solidnie opancerzony itp.). Można oczywiście zadać pytanie na czacie, jak inny gracz ma ustawione ulepszenia, ale nie zawsze nam to będzie odpowiadało. Niestety próbowanie(zerowanie) ustawień kosztuje 5 złota.
STATYSTYKI OKRĘTÓW
Jeśli wejdziesz do swojej kolekcji statków i naciśniesz (i) obok nazwy statku, pojawi się kilka różnych statystyk.
- bonus XP: czyli o ile więcej PD zdobędziesz na danym okręcie
- kadłub: Ile HP (punktów życia) ma ten okręt
- prędkość maksymalna: prędkość marszowa.
- prędkość przeciążenia: Maksymalna prędkość osiągana chwilowo.
- czas przeciążenia: ile sekund trwa wyżej wymieniona maksymalna prędkość (i tyle samo trwa ładowanie)
- broń plot: podstawowa obrona przeciwlotnicza(karabiny). Działa wtedy, gdy samoloty lecą bardzo blisko i bardzo nisko.
- zwiadowcy: liczba samolotów zwiadowczych
- zasięg widzenia, radaru i sonaru: oczywiste. Nie znam jednostki, ale ta sama określa zasięg działa.
- bonus za krytyczne trafienie: Określa o ile więcej siły MOŻE mieć krytyczne trafienie
- wieże: liczba wieżyczek.
- lufy: ilość luf w wieży
- siła amunicji: obrażenia z pojedynczej lufy.
- zasięg dział: można się domyśleć.
- czas przeładowania: ile czasu zajmuje przeładowanie broni. Nie znam jednostki, ale chyba s/100.
- DPS: obrażenia na sekundę pojedynczej wieży. Jest stosunkiem iloczynu ilości luf i siły pocisku do szybkostrzelności (dla ładniejszego wyglądu pomnożone przez 100), czyli tłumacząc najprościej sprawność pojedynczej wieży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|