Forum www.pfnfm.fora.pl Strona Główna www.pfnfm.fora.pl
Polska społeczność gry Navyfield Mobile
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PORTY, czyli Harbour Assalut

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pfnfm.fora.pl Strona Główna -> RADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SIRKOMLA




Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Nie 21:40, 02 Sie 2020    Temat postu: PORTY, czyli Harbour Assalut

Trybem gry, który trzeba nieco dokładniej omówić jest atak na porty.
Tryb ten dostępny jest od 50 poziomu nacji. Polega on na "łupieniu" portów innych graczy.

Na zrzucie widać, gdzie należy kliknąć, aby wejść w tryb ataku na porty.
Na kolejnym rzucie widzać panel ataku na porty (w tym wypadku flotę atakującą)

Są tu cztery istotne przyciski:
1.Historia: tu możesz sprawdzić, kto Ciebie odwiedził i/lub kogo Ty odwiedziłeś
2.Elementy obrony portu (czyli panel budowania urządzeń defensywnych broniących Twojego portu)
3.Panel floty atakującej
4.Panel floty broniącej

Na początku jesteśmy witani panelem floty atakującej, gdzie wybieramy jakie okręty mają uczestniczyć w ataku portu przeciwnika. Są tam trzy linie: pierwsza (3 miejsca) na DD/CL/SS, druga (2 miejsca) na CA/BB i trzecia (1 miejsce) dla CV.
Jak dobierać okręty?
przy rozbudowie okrętów pewnie zauważyłeś, że są tam pewne "umiejętności":
dla DD/CL jest możliwe: torpeda, salwa i przeciwlotnicze,
dla SS jest możliwe: torpeda
dla CA/BB jest: uderzenie krytyczne
dla CV jest: bombowiec i torpedowiec
te umiejętności są kluczowe w ataku na port. Niestety zazwyczaj tak ulepszone okręty są "mało sensowne" do normalnej gry online. Więc docelowo warto mieć okręty wyspecjalizowane wyłącznie do ataku/obrony portu (co wyłącza nam z użytkowania w sumie 12 okrętów ;/ ). W pierwszej linii warto na pewno mieć co najmniej jedną specjalność Torpeda, gdyż tylko ta specjalność działa rónież przeciw okrętom podwodnym. Warto również mieć co najmniej jedną specjalność Salwa, gdyż skutecznie (i szybciej niż inne umiejętności) osłabia jednostki NPL. Specjalność przeciwlotniczą raczej bym odpuścił, bo nie zauważyłem jej istotnego wkładu w zwycięstwo. Plusem ustawienia SS w linii jest to, że jeżeli przeciwnik nie ma jednostek ze specjalnościami torpeda/torpedowiec, to w zasadzie mamy wygraną pierwszą część zdobywania portu. Minusem jest to, że tracimy ostrał artyleryjski z jednego okrętu. W drugiej linii ustawiamy CA/BB, tu ustawiamy to, co ma dużo HP i siły ognia, i/lub coś opancerzonego mocno. Trzecia linia to CV, gdzie jedni dają specjalność Torpedowiec, co daje nam przewagę w pierwszej części ataku na port, a inni Bombowiec, co daje nam przewagę w części drugiej. Warto zauważyć, że okręty są zdejmowane w kolejności ot prawego, więc na prawym skrzydle (a więc we flocie atakującej z lewej strony ekranu), więc jednostki o większym HP i/lub rozbudowanym pancerzu tam ustawiamy, by jak najdłużej chroniły resztę.
Podobne zasady obowiązują przy ustawianiu floty obronnej.

Aby rozpocząć atak, należy kliknąć przycisk "wyślij" (prawy dolny róg), a następnie "Dodaj port" (lewy dolny róg). Zabierając nam jeden punkt komunikacyjny (za ilość których odpowiada wieża komunikacyjna na głównym ekranie nacji) powinien pojawić się port przeciwnika, gdzie możemy zobaczyć, jaka flota broni, jakie są urządzenia defensywne i co najważniejsze, na ile jest wyceniony. Wycena zależy od poziomu jednostek, które ustawił we flocie obronnej. Jeżeli odpowiada nam to ile możemy złupić ( i uważamy, że jest to w naszych możliwościach) to klikamy atak na port. AI zazwyczaj dobiera nam porty osób z mniej więcej podobnym poziomem.

Są dwie fazy ataku na port: najpierw starcie z flotą obronną przeciwnika, a następnie, jak przeżyjesz to starcie z obroną portu.
Pierwszą fazę warto puścić niech się samo gra (co prawda niby można samemu klikając wskazywać cele, ale AI robi to zazwyczaj całkiem nieźle)
W drugiej fazie naszym celem jest przede wszystkim zniszczenie garnizonu. Dawniej (dopóki Zielony1 nie zauważył, że klikając najpierw okręt a później cel, można kierować ogniem) czekało się aż komputer rozwali po kolei wszystkie umocnienia i na końcu dopiero weźmie się za budynek garnizonu. Obecnie, wskazujemy okrętom, by strzelały/bombardowały garnizon, dzięki czemu szybciej i częściej wygrywamy.

Jeśli wygraliśmy tylko pierwszą fazę, to dostaniemy połowę zadeklarowanej floty i 1 golda. Jeżeli wygramy obie to dostajemy całą ilość stali/ropy, oraz 3 golda.
Od ponad półtora roku zdobyta stal i ropa NIE JEST zabierana od przeciwnika, tylko z wirtualnej puli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SIRKOMLA




Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Nie 21:41, 02 Sie 2020    Temat postu:

Za wygrany port zyskuje się m. in. 3 golda... Za obronę także, co pozwala na zastosowanie pewnego mechanizmu, dzięki któremu dzielimy się złotem (którego zazwyczaj brakuje).
Otóż atakując port osoby, której chcemy "dać" złoto, przerywamy walkę w pierwszej fazie, dzięki czemu oponent dostaje 3 golda. Jeżeli dobrze trafiliśmy i się podzieli, to skorzysta z możliwości "zemsta" na osobie, która atakowała i nam również zostawi 3 złota.
Osobiście zazwyczaj oddaję tym, co mi przekazali 3 golda i Wam sugeruję podobnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pfnfm.fora.pl Strona Główna -> RADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin