SIRKOMLA
Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: Sob 21:38, 11 Lip 2020 Temat postu: DZIAŁA i PANCERZE |
|
|
Jak już pisałem w informacjach dla początkujących, działa charakteryzują nam następujące wielkośći:
- ilość wież
- ilość luf w wieży
- siła pojedynczego pocisku
- czas przeładowania
- zasięg
- DPS
DPS (damage per shell/second?), które ja wolę nazwać wskaźnikiem skuteczności pojedynczej wieży, (a które przypomnę jest liczone jako stosunek iloczynu ilości luf i siły pocisku do szybkostrzelności razy sto), teoretycznie powinno pokazywać nam, jak szybko uszkadzamy/topimy przeciwnika.
Niestety przeprowadzone przeze mnie próby na opancerzonym Richelieu A, które kolejno atakowałem najpierw EmeraldemC z 7 wieżami po trzy lufy 181dmg każda (łączny dps 784) a potem La GalissoniereC z 3 wieżami po 1 lufie 980dmg (łączny dps 708), pokazały, że DPS nie sprawdza się przy celach opancerzonych (Galissoniere potrzebowała o prawie połowę mniej czasu na zatopienie celu).
W wyniku analiz podobnych sytuacji, a także konfrontując niejednokrotnie mojego nieopancerzonego Bolzano1942C z LaGalissoniereC <Slaweo>, znalazłem pewne zależności:
- przy nieopancerzonych celach to właśnie DPS jest wyznacznikiem.
- im większa siła pojedynczego pocisku, tym szybciej niszczy się opancerzone cele.
W związku z tym według moich obserwacji do zbijania opancerzonego dd/cl, trzeba mieć siłę pocisku ok 900, do walki z opancerzonym CA, trzeba mieć ok 1500, natomiast BB potrzebują od 1800 (słabe B) do 2100 dla S.
i przypominam, że pancerz poz1 broni przed strzałami z bliska (płaskotorowymi), pancerz poz2 broni przed strzałami z daleka (stromotorowymi), natomiast pancerzpoz3 po prostu zwiększa naszą ochronę przeciw torpedom/minom/jeżom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|