Forum www.pfnfm.fora.pl Strona Główna www.pfnfm.fora.pl
Polska społeczność gry Navyfield Mobile
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ESKORTOWANIE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pfnfm.fora.pl Strona Główna -> TAKTYKA
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SIRKOMLA




Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Pon 21:22, 13 Lip 2020    Temat postu: ESKORTOWANIE

Eskortowanie to według mnie najmniej doceniana taktyka/sprawa w grze. Wielokrotnie przekonałem się, że dobrze wykonana eskorta zmienia wynik bitwy.(A zdecydowanie częściej ma na wpływ na wynik, niż taktyka "hurrra... i na dno"). Tym bardziej, że do eskortowania wcale nie trzeba mieć wysokiego poziomu, czy bóg wie jakich okrętów. Zwykle staramy się eskortować najbardziej cenny/zagrożony okręt w zespole (czasem jest to BB, czasem CV), choć jak widzę kogoś z floty w swoim zespole to zazwyczaj staram się pomóc.

Czym eskortujemy?
To rola właściwa dla okrętów lekkich: DD i CL, rzadziej CA. Dobrze, jakby jednostka miała zarówno broń na samoloty, jak i na okręty podwodne (na ss polecam jeże: pozwalają bardziej kontrolować zanurzony op.). Ważne, by jednostka była szybsza niż eskortowany okręt, choć przesadzenie z prędkością też nie jest tu dobre... trzeba wyczuć. Zwróćmy też uwagę na sonar... powinien mieć więcej niż 650. Jeżeli do tego ma możliwość naprawiania to już super.

Jak eskortujemy?
Pierwszą istotną rzeczą jest to, że trzymamy się między okrętem ochranianym a spodziewanym kierunkiem z którego grozi niebezpieczeństwo. Odległość od okrętu to 1,5-2 długości jednostki (potem pomaga pierścień naprawy). Fajnie jest w kierunku przeciwnika wysłać samolot zwiadowczy. Jeżeli zaczynają do Nas strzelać to mamy dwie opcje... próbować odpowiadać ogniem (jeżeli to co atakuje jest do pokonania przez nas), lub manewrując wycofać się do jednostki ochranianej i pozwolić by "większy brat" zrobił porządek.
W przypadku wykrycia zagrożenia z powietrza, staramy się stanąć na drodze przelotu samolotów i zestrzelić ile się da (torpedowe, jak się zniżą, by wypuścić torpedy to padają jak muchy jak są w zasięgu). Pamiętajmy sami manewrować, by nie wyłapać niepotrzebnie torpedy/bomby, a manewrując nie przeszkadzajmy w ruchach ochranianej jednostki. Jeśli jednak przeszkodziliśmy, puśćmy dym, by mógł się pozbierać. Strącamy w kolejności: torpedowce, bombowce, myśliwskie, zwiadowcze,
W przypadku wykrycia niebezpieczeństwa ze strony okrętu podwodnego, musimy trzymać ss w zasięgu sonaru, (ochraniany okręt też będzie widział zagrożenie). Starajmy się też jeżami odpędzać op od celu. Nie musimy topić ss, wystarczy, że odpędzimy, lub będziemy grać na czas... brak powietrza wyciągnie go na powierzchnię Smile.
Eskortując czasami będziemy też musieli wybrać, czy cios przyjmiemy my, czy okręt eskortowany... ja zwykle biorę na Siebie.

Powodzenia w stosowaniu w praktyce Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pfnfm.fora.pl Strona Główna -> TAKTYKA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin